På Nivå Havn ligger restaurant Lagunen. I skønne omgivelser med udsigt til havnens mange både har Andreas Ørndrup Jensen gennem 7 år drevet en restaurant med fokus på det gode værtsskab og god mad til rimelige penge. For 3 år siden havde vi fornøjelse af, for første gang, at levere løsninger til restauranten, og det er blevet til en spændende rejse.
Det handler om at gøre sig attraktiv
Som en af de væsentligste årsager til at foretage investeringen i området på terrassen, fortæller Andreas, at det var ønsket om at være attraktiv for de besøgende på havnen, i så lang en periode af året som muligt. En havn er sjældent et sted man tænker på at tage hen i vinterhalvåret eller på de grå sommerdage, så der skulle tænkes nyt.
Markiser skærmer for sol, dug og skaber hygge
En af de første investeringer Andreas foretog på sin terrasse, var 4 store motoriserede markiser. Med et enkelt klik på fjernbetjeningen køres markiserne ud – helt eller delvis – og skaber derved gode rammer for de kunder, der ønsker at sidde ude. Markiserne skaber stor glæde både sommer og vinter. På de solrige og varme sommerdage er de med til at skærme for solen, så der kan nydes god mad og drikke i behagelige temperaturer og uden at solen skinner for meget i øjnene. Efterår og vinter fungerer markiserne optimalt ved at holde på varmen og skærme for dug og let regn.
Motoriserede Windscreens giver læ – både sommer og vinter
Med placeringen tæt på vandet, er vinden ofte en faktor, der selv på lune sommerdage kan få det til at føles koldt at sidde ude. Derfor blev næste etape en montage af automatiske screens i glas, der indrammer hele terrassen. Med standardhøjden på 1 meter, og med mulighed for at blive kørt op i 2 meters højde, er der nu dejlig læ, uden at det har fjernet den flotte udsigt. Kombineret med de store markiser, er det nu også muligt at skabe en – tæt på – “indendørs” stemning på terrassen idet markiserne går helt ud til de lodrette glasvægge.
En god investering
En investering som den Lagunen har foretaget, tjener sig ikke hjem den første sommer, men Andreas er overbevist om, at på den lange bane vil det være med til at skabe stor værdi for restauranten. Efter de første to år, ser det lovende ud, er hans melding.
Andreas’ 3 primære ønsker i forbindelse med investeringen i markiser og læskærme
- At gøre sig mere attraktiv for sine kunder i en langt større del af året
- At øge salgsarealet både sommer og vinter for at give mulighed for vækst
- At vise området og besøgende at man gerne vil investere for at skabe optimale rammer for sine gæster.
Fakta om produkterne
- Markiserne er fra 2 af Europas største producenter af udvendig solafskærmning.
- Markiserne af typen faldarm og pergola, som er meget stabile.
- Windscreens er fra producenten Verano og er motoriseret med trådløst styret motorer fra Somfy